5/11/12

ΜΑΓΝΗΣΙΑ: Ξοδεύτηκαν 100 εκατομμύρια (εδώ και 15 χρόνια) χωρίς να έχουμε περιφερειακό!...



ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αντώνης Τσελέντης
Η επανέναρξη των εργασιών για τον Περιφερειακό στο τμήμα από Γορίτσα μέχρι Αγριά επαναφέρει, όπως είναι φυσικό, στο προσκήνιο τα κομμάτια του Περιφερειακού που είναι ακόμη ημιτελή ή αυτά που δεν έχουν μελετηθεί ακόμη, μολονότι έχουν περάσει περισσότερα από δεκαπέντε χρόνια από τότε που...
παρουσιάστηκε στο Δημαρχείο του Βόλου από το Μελετητικό Γραφείο Ασημάκη της Αθήνας η προμελέτη στο σύνολο της διαδρομής, από το ύψος του Σωρού μέχρι και την έξοδο της Αγριάς.

Και σε ό,τι αφορά το τμήμα από Σωρό μέχρι Μπουρμπουλήθρα, είναι μάλλον ένα τμήμα που πρέπει να το ξεχάσουμε για τις επόμενες δεκαετίες, καθώς φαίνεται ότι η περιοχή των αρχαιοτήτων στο Θέατρο Δημητριάδας δημιουργεί ένα κοστοβόρο έργο για την παράκαμψη όλης της γύρω αρχαιολογικής περιοχής.

Σε αντίθεση ωστόσο με το τμήμα από Σωρό μέχρι Μπουρμπουλήθρα, φως στο… τούνελ φαίνεται να διακρίνεται για άλλα δύο τμήματα του Περιφερειακού που θα επεκτείνουν τον Περιφερειακό δρόμο, έτσι όπως τον ξέρουμε τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια.

Δηλαδή στο τμήμα που κυκλοφορείται από τον ανισόπεδο κόμβο της Λαρίσης μέχρι την έξοδο της Γορίτσας και ειδικότερα μέχρι την περιοχή που είναι πίσω από το γήπεδο της Αγριάς και το οποίο θα σταματήσει η εργολαβία που μόλις ξεκίνησε από την εταιρία ΔΟΜΟΤΕΧΝΙΚΉ.

Ο λόγος για το τμήμα από Μπουρμπουλήθρα μέχρι Λαρίσης και η μελέτη παράκαμψης της Αγριάς που συνεχίζει τον Περιφερειακό πίσω από το γήπεδο του ΘΗΣΕΑ στην Αγριά για να καταλήξει στην περιοχή λίγο πριν τη γέφυρα του Βρύχωνα στα Κάτω Λεχώνια.

Τα δύο αυτά κομμάτια, σύμφωνα με τον κ. Ξηρακιά που παρακολουθεί για λογαριασμό την πορεία τους είναι στη φάση αποπεράτωσης της οριστικής μελέτης από το Υπουργείο Υποδομών. Τα δύο αυτά έργα θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν την επόμενη προγραμματική περίοδο 2014 - 2020, μας απάντησε πριν λίγες μέρες σε σχετική μας ερώτηση ο Δήμαρχος Βόλου Πάνος Σκοτινιώτης.

Στην καλύτερη δηλαδή περίπτωση ο Περιφερειακός από Μπουρμπουλήθρα μέχρι το Βρύχωνα θα είναι έτοιμος το 2020. Είκοσι χρόνια δηλαδή από τη στιγμή, τον Απρίλιο του 2000, που μπήκαν για πρώτη φορά τα μηχανήματα για να αρχίσουν να κατασκευάζουν το πρώτο τμήμα του Περιφερειακού, από τον Κραυσίδωνα μέχρι τη Γορίτσα.

Επαναλαμβάνουμε ότι το παραπάνω χρονοδιάγραμμα είναι το πλέον αισιόδοξο σενάριο, αφού η βίαιη δημοσιονομική προσαρμογή έχει οδηγήσει αναπόφευκτα και σε δραστική περικοπή του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Έστω και έτσι όμως τα προβλήματα για τον Περιφερειακό και τις ανάγκες του δεν θα πάψουν να απαιτούν ολοένα και περισσότερους πόρους, αφού για παράδειγμα έχει επισημανθεί κατά κόρον η ανάγκη για τη δημιουργία ανισόπεδων κόμβων στο ύψος της Ιωλκού, στο ύψος του Φυτόκου και στο ύψος των Μελισσιατίκων, η έλλειψη των οποίων, όχι άδικα, έχει ενοχοποιηθεί για σωρεία θανατηφόρων δυστυχημάτων.

Μελέτη Μπουρμπουλήθρα - Α/Κ Λαρίσης: Όπως είπαμε η μελέτη στο συγκεκριμένο τμήμα είναι σε εξέλιξη. Έχει οριστικοποιηθεί η χωροθέτηση της διαδρομής μετά από συμφωνία με τον ΟΣΕ για μετακίνηση των γραμμών στην περιοχή της Μπουρμπουλήθρας. Ακολουθεί σε μεγάλο βαθμό τον ποταμό Ξηριά.

Αναμένεται η παρουσίαση της μελέτης ώστε να οριστικοποιηθεί και να ξεκινήσουν διαδικασίες απαλλοτριώσεων και στη συνέχεια χρηματοδότησης και κατασκευής του έργου. Θα μπορούσε να ενταχθεί στην επόμενη προγραμματική περίοδο μετά το 2014, λέει με τη σειρά του και ο δημοτικός σύμβουλος Βόλου και πρώην Αντινομάρχης Ηλίας Ξηρακιάς.

Εμείς δεν ξέρουμε τίποτα, λέει από την πλευρά του ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας Σωκράτης Αναγνώστου. Αύριο, προσθέτει, έχουμε Διοικούσα Επιτροπή και θα αποφασίσουμε να στείλουμε νέα επιστολή στο Υπουργείο Υποδομών με την οποία θα ζητούμε ενημέρωση για την πορεία της μελέτης.

Α/Κ Λαρίσης - Γορίτσα: Είναι η περίφημη εργολαβία Μπαλάφα και στη συνέχεια η εγκατάλειψη της εργολαβίας - σκούπα που θα ολοκλήρωνε το έργο. Γίνεται τώρα νέα εργολαβία - σκούπα για την ολοκλήρωση επιτέλους του έργου και την επίλυση χρόνιων προβλημάτων στις Βόρειες συνοικίες με παράδρομους και έργα αντιπλημμυρικά. Είναι στη διαδικασία υπογραφής της σύμβασης ανάμεσα στον ανάδοχο εργολάβο και το υπουργείο.

Γορίτσα - Αγριά: Αφορά στο τμήμα από Γορίτσα μέχρι το γήπεδο της Αγριάς, τον ανισόπεδο κόμβο εισόδου - εξόδου του εργοστασίου της ΑΓΕΤ και την έξοδο και σύνδεση του Περιφερειακού με την παραλιακή Βόλου - Αγριάς (περιοχή Αστέρια).

Το έργο βρίσκεται, όπως προαναφέρθηκε, υπό κατασκευή από την εταιρία του κ. Αλεξόπουλου. Πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην ολοκλήρωση της σήραγγας, την ασφαλτόστρωση της κοιλαδογέφυρας ΑΓΕΤ και την έξοδο στην παραλιακή, λέει ο κ. Ξηρακιάς, ώστε να διώξει εκτός πόλης τα «θηρία» και τις «γουρούνες της ΑΓΕΤ και να απελευθερώσει τη Νέα Δημητριάδα από τη μεγάλη «γάγγραινα» του κυκλοφοριακού στα σπλάχνα της συνοικίας, μέσα από σχολεία και αθλητικά κέντρα.

Μετά να κατασκευαστεί το τμήμα ΑΓΕΤ γήπεδο Αγριάς. Ο συμπολίτης, πλέον, Αλεξόπουλος πρέπει να οργανώσει τα εργοτάξια του με αυτό ως βασικό στόχο. Την «απελευθέρωση» της Ν. Δημητριάδος.

Παράκαμψη Αγριάς μέχρι τον ποταμό Βρύχωνα: Είναι στη φάση της μελέτης. Πρέπει να παρουσιαστεί να οριστικοποιηθεί και να ξεκινήσουν διαδικασίες απαλλοτρίωσης και κατασκευής στην επόμενη προγραμματική περίοδο μετά το 2014 ώστε να ανακουφιστεί η πολυπληθής Αγριά που είναι χώρος τουρισμού και αναψυχής για τους βολιώτες, αλλά και για τους χιλιάδες επισκέπτες της.


H πορεία μέχρι σήμερα

Παράκαμψη Π.Σ. Βόλου - είσοδος από Μικροθήβες

Συνολικό μήκος οδού: 19,2 χιλιόμετρα
Το συνολικό έργο αποτελείται από τα παρακάτω επί μέρους λειτουργικά τμήματα:

α)Τμήμα από Παγασές έως Α/Κ Λαρίσης μήκους 7,8 χλμ.
β)Τμήμα από Α/Κ Λαρίσης έως Γορίτσα μήκους 8,3 χλμ.
γ)Τμήμα από Γορίτσα έως Αγριά μήκους 3,1 χλμ.

Στο τμήμα από Παγασές έως Α/Κ Λαρίσης μήκους 7,8 χλμ. δεν έχει υλοποιηθεί καμία εργολαβία. Υπάρχουν μόνο εγκεκριμένη προμελέτη οδοποιίας, εγκεκριμένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) και εγκεκριμένη Γεωλογική Αναγνώριση (οι μελέτες υλοποιήθηκαν την περίοδο 1995 -1999).

Στο Περιφερειακό Συμβούλιο της 17-5-2007 (9η συνεδρίαση) εγκρίθηκε η πρόταση για ένταξη στη ΣΑΜΠ/8 προετοιμασίας έργων Δ΄ Προγραμματικής Περιόδου της μελέτης του έργου «Παράκαμψη Βόλου, τμήμα από Α/Κ Λαρίσης έως Μπουρμπουλήθρα» μήκους 4 χλμ. προϋπολ. μελέτης 1.500.000 € με φορέα υλοποίησης τη Δ/νση Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Στο τμήμα από Α/Κ Λαρίσης έως Γορίτσα μήκους 8,3 χιλ. υλοποιήθηκαν 3 εργολαβίες, ενώ είναι στην έναρξή της και άλλη μία εργολαβία
1η εργολαβία: Τμήμα από Α/Κ Λαρίσης έως Κραυσίδωνα μήκους 5,6 χλμ.
Χρόνος υλοποίησης: 2002-2006. Κόστος έργου: 30.000.000 €
2η εργολαβία: Τμήμα από Κραυσίδωνα έως Γορίτσα μήκους 2,7 χλμ.
Χρόνος υλοποίησης: 2000-2003 .Κόστος έργου: 5.300.000 €
3η εργολαβία: Ολοκλήρωση του τμήματος από Κραυσίδωνα έως Γορίτσα
Χρόνος υλοποίησης: 2003-2005. Κόστος έργου: 3.800.000 €
4η εργολαβία: Ολοκλήρωση έργου Παράκαμψης Βόλου από Α/Κ Λαρίσης έως Γορίτσα: Ο Προϋπολ. έργου: ήταν 11.400.000 € αλλά και αυτό το τμήμα ήταν πολύπαθο καθώς η εταιρία Nτι Ες εγκατέλειψε το έργο.

Στο τμήμα από Γορίτσα έως Αγριά μήκους 3,1 χλμ.

1η εργολαβία: Κατασκευή Παράκαμψης Βόλου από Γορίτσα έως Αγριά μήκους 2,5 χλμ. (προβλέπεται η κατασκευή σήραγγας μήκους 600 μ. και κοιλαδογέφυρας μήκους 450 μ.) .


Η Σύμβαση του έργου ήταν 23.500.000 €. Η εταιρία ΜΕΛΚΑ έκανε παύση εργασιών, για να δημοπρατηθεί εκ νέου από το Υπουργείο για να αναδειχθεί νέος ανάδοχος η εταιρία ΔΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ.
2η εργολαβία: Ισόπεδος κόμβος Αγριάς και σύνδεση με την Εθνική οδό Βόλου - Αγριάς. Προϋπολ. έργου: 4.000.000 €. Και αυτή η εργολαβία (Καρατζούνης) διαλύθηκε χωρίς να ολοκληρωθεί το έργο.
Με βάση τα παραπάνω και αν συνυπολογίσει κανείς τα χρήματα που απαιτήθηκαν για απαλλοτριώσεις , δεν είναι μακριά από την πραγματικότητα περυσινά δημοσιεύματα που μεταφέροντας εκτιμήσεις του Τεχνικού Επιμελητηρίου υπολόγιζαν το συνολικό κόστος πάνω από 100. 000.000 ευρώ.
http://www.taxydromos.gr
ΦΩΤΟ: Ηλίας Καράτσαλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου